.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تخريب باغ تاريخي گرگان با اجراي پروژه مسكن مهر

رئيس كميسيون عمران شوراي شهر گرگان درباره تخريب باغ تاريخي و کشاورزي گرگان كه از مکان‌هاي ثبت شده درنقشه‌هاي فائو است در راستاي اجراي پروژه مسكن مهر توضيح داد: متاسفانه بنا بر شنيده‌ها مسئولان قصد احداث مسكن مهر در اين جاذبه علمي تاريخي شهر گرگان را دارند.

عبدالرضا چراغعلي در گفت وگو با ايلنا در مورد تصميم براي احداث مسكن مهر در باغ تاريخي گرگان افزود: باغ مركز تحقيقات كشاورزي گرگان با حدود يك قرن قدمت يكي از معدود نقاط سبز و قابل توسعه در شهر گرگان است كه متاسفانه بنا بر شنيده‌ها برخي از مسئولان قصد احداث مسكن مهر در اين جاذبه علمي تاريخي شهر گرگان را دارند.

وي در مورد دليل انتخاب اين باغ براي پروژه مسكن مهر گفت: مسئولان چون مي‌خواهند براي زمين مسكن مهر پول پرداخت نكنند به سراغ زمين‌هاي دولتي آمده‌اند.

وي ادامه داد: ما بر اجراي پروژه مسكن مهر تاكيد داريم زيرا برنامه بسيار خوبي براي خانه‌دار شدن مردم است كه قرار بود خيلي زودتر از اين آغازشود اما اين مسئله نبايد به قيمت نابودي ساير فرصت‌هاي توسعه شهرستان تمام شود.

چراغعلي در همين مورد افزود: براي مثال زمين راه‌آهن گرگان كه فرصت بسيار خوبي براي توسعه شهر گرگان بوده و از مصوبات خود هيات وزيران در سفر استاني است نيز به احداث پروژه مسكن مهر اختصاص داده شد.

اين عضو شوراي شهر گرگان با پيشنهاد اينكه مي‌توان از سمت شرق 1500 متر از شهر گرگان خارج شد و به يك زمين باز مناسب براي احداث پروژه مسكن مهر دست يافت، ادامه داد: امسال قرار است براي قبرستان شهر گرگان زمين خريداري شود اما متاسفانه ما حاضر نيستيم براي زنده‌ها پول خرج كنيم.

چراغعلي افزود: باغ طبيعي ناهارخوران هم كه از نظر توريستي و زيست‌محيطي مهم است طعمه بعدي مسكن مهر است.

وي در پايان با تاكيد بر اينكه ما براي خانه‌دار شدن مردم از طريق مسكن مهر اصرار داريم گفت: اجراي اين پروژه بسيار مهم است اما بايد با تدبير و برنامه‌ريزي و آينده‌نگري باشد.

باغ تاريخي و کشاورزي گرگان که به مرکز تحقيقات کشاورزي گرگان دشت شهرت دارد با قدمتي قريب به يک قرن، بيش از15 هكتار وسعت داشته و داراي درختان و گياهاني نادر است كه به عنوان بانک ژني غني و سرمايه‌ زيستي ارزشمندي براي استان گلستان و کشور محسوب مي‌شود. مکان آن روي نقشه‌هاي فائو (سازمان غذا و کشاورزي ملل متحد) ثبت شده است كه همين امر نشان از اهميت دو چندان اين باغ دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.